søndag 6. oktober 2013

En lilla bølge……

Ja slike føltes det da jeg fant fram forskjellige lilla smykker som skulle avbildes. Som sagt har jeg litt dilla på mix og match for tiden og lilla er en av mine yndlingsfarger.

Sist innlegg tok jeg julebordsesongen litt på forskudd og den tok det litt tid før jeg kom ut av, og innen jeg var ferdig med en hadde det resultert i et lilla smykksett

lilla med anheng

Dette er laget med dobbel pansekjede tredd med lilal imitert ruskinn snor. Smykket kan enten bruk med hjerteanheng som her……..

lilla uten anheng

…eller det kan brukes uten anheng som her. Det synes jeg nesten er vel så fint. Ringener med strass på utsiden av ringen .

lilla statement armbånd anheng lilla statement armbånd anheng1

Armbåndet kan også bruke både med……

lilla statement armbånd1 lilla statement armbånd

…og uten anheng siden dette er avtagbart.

Jeg synes disse øredobbene passer godt til :

lilla øredobber spike

 

En annen ting jeg har litt dilla på for tiden er hjerteanhenget som jeg brukte på dette smykkesettet. Jeg synes det er så fint, men for dem som ikke er like begeistret som meg går det an å bytte det ut med et annet.

Anhenget har jeg brukt på det neste smykket også.

lilla halsgrop

Det er et litt spinkelt og sart halsgropsmykke med håndlaget kjede og lilla/blanke krystaller.

lilla halsgrop1

 

lilla øredobber runde ringer

Disse øredobbene er ganske små og spinkle og passer godt til.

Eller disse som ligner men er litt større og har fasett amethyster:

øredobber avlange ringer1

For en stund siden laget jeg et smykkesett som dette halssmykket hørte til

lilla langt smykke

Armbåndet og øredobbene ble solgt, og nå fant jeg ut at smykket passer godt sammen med mye av det lilla jeg har laget i det siste, så derfor tar jeg de med her. Det er laget av lilla krystaller, ferskvansperler, Sea sediment Jasper, quart og masse forskjellige metallperler.

Jeg har laget mange forskjellige armbånd som kan brukes både hver for seg og sammen.

lilla og hvitt armbånd lilla og hvitt armbånd1

Først et wraparmbånd med lilla Hawai perler og offwhite glassperler. Det lukkes med en stor offwhite knapp som kan brukes i forkant som pynt……..

lilla og hvitt armbånd3 lilla og hvitt armbånd2

……..eller du kan snu armbåndet og ha knappen på baksiden

lilla strikk

Et enkelt armbånd tredd på strikk med lilla krystaller, blanke perler og pyramide spikes.

lilla strass lilla strass lås

Armbånd med flat skinnnor og strasskjede har jeg laget i mange farger, og lille er ikke noe unntak. Det er veldig fint sammen med andre armbånd.

lilla evighetsring

Enda et enkelt armbånd med lilla imitert ruskinn og evighetsring. Lukkes med magnetlås.

Det siste armbåndet i denne omgang……

lilla memory wire1

Tredd på memorywire. Det er en rad med seed beads, en rad med krystaller og en rad med amethyster og Sea Sediment Jasper. På den siste raden henger det et blomsteranheng og i endene henger de et lite stjerneanheng.

lilla memory wire

Helt til slutt en ring. Laget av lilla flatt skinn og Sea Sediment Jasper. Ringen kan reguleres på størrelsen ved å kutte skinnet til riktig størrelse og lage nytt hull til spiken som kan skrus opp

lilla ring

Hvis noen skulle lure på priser så koster halssmykkene kr. 150,- og Øredobene kr. 50,- Armbåndene koster kr. 100,- pr. stk.

Smykkesett i 3 deler kr. 250,-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar